Algemene Voorwaarden
Hieronder treft u de algemene voorwaarden die van toepassingen zijn op alle overeenkomsten die ontstaan uit de dienst(-en) en/of product(en) die door SafetyPro wordt / worden aangeboden.
SafetyPro (Onderdeel van We Enable
Climbers BV)
Bezoekadres:
Arduinstraat 20
4827 HK Breda
info@safetypro.nl
In deze Voorwaarden wordt verstaan onder:
1.1 SafetyPro, kantoorhoudende aan Arduinstraat 20 te Breda,
ingeschreven in het handelsregister van de Kamer van Koophandel te
Breda onder nummer 53562372
1.2 Webwinkel: een door SafetyPro beheerd systeem waarmee via
Internet producten worden aangeboden aan derden welke door deze
derden gekocht kunnen worden, zgn. koop op afstand.
1.3 Overeenkomst: elke overeenkomst aangaand verkoop op afstand
tussen SafetyPro en Koper, die tot stand is gekomen via de
Webwinkel.
1.4 Product: het/de product(-en) en/of dienst(-en) dat/die door
SafetyPro in de Webwinkel wordt/worden aangeboden.
1.5 Koper: de afnemer van goederen en/of diensten, zijnde een
natuurlijke- danwel rechtspersoon.
1.6 Prijs: de prijs van het aangeboden goed of van de aangeboden
dienst, zoals vermeld bij de aanbieding in de Webwinkel, zonder
eventuele bijkomende kosten.
1.7 Voorwaarden: deze algemene voorwaarden
1.8 Schriftelijk: Per fax, e-mail of brief
2.1 De Overeenkomst komt tot stand wanneer Koper een bestelling
heeft geplaatst in de Webwinkel van SafetyPro middels het doorlopen
van de volgende stappen:
- het selecteren van één of meerdere Producten uit
de
Webwinkel van SafetyPro
- het plaatsen van deze selectie in de winkelwagen door
het aanklikken van de bestelbutton
- het bevestigen van de bestelling door het klikken op
de afrekenbutton
- het invullen van de persoonlijke gegevens
- het kiezen van een betaalwijze
- het accepteren van de Voorwaarden van SafetyPro
- het verzenden van de bestelling door het klikken op de
verzend button nadat u het volledige besteloverzicht heeft
kunnen lezen.
- de ontvangst van een orderbevestiging van SafetyPro op het
door Koper opgegeven e-mail adres. Dan wel mondeling,
telefonisch of schriftelijk de overeenkomst tot stand is
gekomen.
2.2 De orderbevestiging wordt geacht door Koper te zijn ontvangen
een dag na verzending hiervan door SafetyPro. Bij niet ontvangst
dient de Koper dit schriftelijk te melden aan SafetyPro.
2.3 De orderbevestiging vermeldt de volgende informatie:
- het ordernummer van de bestelling
- een algemene omschrijving van het bestelde Product
- de Prijs van het bestelde Product
- het aantal bestelde Producten
- het totaalbedrag van de bestelling inclusief bijkomende
kosten zoals verzendkosten en/of rembourskosten
- de persoonlijke gegevens van Koper zoals naam, factuuradres,
het afleveradres, e-mailadres en telefoonnummer
- de gekozen betaalwijze
- contactgegevens van SafetyPro
2.4 SafetyPro is gerechtigd om een bestelling of aanvraag te
weigeren of om aan de levering bijzondere voorwaarden te
verbinden.
3.1 Op alle Overeenkomsten die gesloten worden, zijn deze
Voorwaarden van toepassing, met uitsluiting van enigerlei andere
algemene voorwaarden.
3.2 Het is voor Koper te allen tijde mogelijk de Voorwaarden in de
Webwinkel te raadplegen en uit te printen.
3.3 Van deze Voorwaarden afwijkende bepalingen dienen schriftelijk
tussen SafetyPro en Koper overeengekomen te worden. De overige
bepalingen van deze Voorwaarden blijven naast de overeengekomen
afwijkende bepalingen onverkort van kracht.
3.4 SafetyPro behoudt zich het recht voor om deze Voorwaarden en de
inhoud van haar Webwinkel te allen tijde te wijzigen.
4.1 Het in de Webwinkel aangeboden Product wordt zo duidelijk en
waarheidsgetrouw mogelijk afgebeeld en/of beschreven. SafetyPro is
niet aansprakelijk voor afwijkingen van welke aard ook.
4.2 Alle aanbiedingen gedaan in de Webwinkel van SafetyPro zijn
vrijblijvend en geschieden onder voorbehoud van de beschikbaarheid
van het Product.
4.3 Indien er sprake is van een beperkte geldigheidsduur van een
specifiek aanbod dan wordt deze beperking duidelijk vermeld bij de
aanbieding.
5.1 Na ontvangst van het Product heeft Koper het recht om binnen
14 dagen de Overeenkomst met SafetyPro te ontbinden zonder opgaaf
van reden onder inachtneming van lid 2 t/m 5 van artikel 5
5.2 Wanneer Koper gebruik wil maken van het herroepingsrecht van
lid 1 dient Koper dit binnen de in lid1 gestelde termijn
schriftelijk aan SafetyPro kenbaar te maken.
5.3 Bij het ontbinden van de Overeenkomst zoals aangegeven in lid
1en 2 van dit artikel, dient Koper het Product onmiddellijk terug
te sturen naar SafetyPro vergezeld van het aankoopbewijs. Deze
verzending komt volledig voor rekening en risico van Koper.
5.4 SafetyPro behoudt zich het recht voor om een retourzending te
weigeren of slechts een gedeelte van het bedrag te crediteren in de
volgende situaties:
- wanneer het aankoopbewijs ontbreekt
- wanneer de originele verpakking ontbreekt of beschadigd is
- wanneer het Product zichtbaar gebruikt is
- wanneer het Product beschadigd is
5.5 Voor producten, die aan bederf onderhevig zijn, speciaal op
maat gemaakt zijn, of speciaal naar de wens van Koper vervaardigd
zijn, geldt het herroepingsrecht van lid 1 niet.
5.6 Bij verkoop van goederen en diensten aan bedrijven (business to
business, B2B) is de wettelijke bedenktijd van 14 dagen niet
van toepassing.
6.1 De gedane betaling voor de levering van het Product waarvoor de Overeenkomst ontbonden is conform art.5 lid 1 en 2 of art. 7 lid 2 van deze Voorwaarden wordt door SafetyPro zo spoedig mogelijk aan Koper terugbetaald, doch uiterlijk binnen een termijn van 30 dagen, onder aftrek van de verzendkosten welke door SafetyPro gemaakt zijn en onder aftrek van provisie van de creditcardmaatschappij indien er met een creditcard betaald is.
7.1 Alle vermelde prijzen zijn in euro´s en andere
heffingen die van overheidswege worden opgelegd, bijvoorbeeld
verwijderingsbijdragen, maar exclusief bijkomende kosten,
bijvoorbeeld verzendkosten en/of rembourskosten.
7.2 Indien, na bestelling, maar voor de daadwerkelijke levering,
SafetyPro de Prijs van het verkochte Product, om welke reden dan
ook, verhoogt, zal Koper hiervan onmiddelijk schriftelijk op de
hoogte gebracht worden. Koper heeft de mogelijkheid binnen vijf
werkdagen na dagtekening van de schriftelijke mededeling van
SafetyPro terzake de prijsverhoging de Overeenkomst te ontbinden.
Dit dient te geschieden door een schriftelijke melding hiervan aan
SafetyPro.
8.1 Alle betalingen dienden vooraf te geschieden per:
- iDEAL
- Vooruitbetaling
- Rembours
- Creditcard
- Factuur, per vooruitbetaling alleen voor rechtspersonen
Of:
- Factuur, betalingstermijn van 14 dagen, alleen voor
rechtspersonen en alleen na akkoord van SafetyPro.
8.2 Maakt Koper gebruik van de mogelijkheid tot vooruitbetaling
via
bank of postbank dan dient hij de betaling binnen 10 dagen na de
dag waarop de Overeenkomst tot stand is gekomen aan SafetyPro te
hebben voldaan. Bij gebreke van tijdige betaling beschouwt
SafetyPro de Overeenkomst als ontbonden.
8.3 Bij betaling op factuur dient betaling uiterlijk 14 dagen na
factuurdatum te geschieden.
8.4 Indien Koper na sommatie in gebreke blijft het verschuldigde
bedrag te betalen, is de verkoper gerechtigd dat bedrag met
incassokosten te verhogen. Deze incassokosten omvatten zowel de
gerechtelijke als de buitengerechtelijke kosten aan
SafetyPro in rekening worden gebracht door advocaten,
procureurs, deurwaarders en ieder ander van wie zij zich bedienen
voor invordering van het verschuldigde bedrag.
9.1 SafetyPro zal geaccepteerde bestellingen met de grootst
mogelijke spoed uitvoeren. De maximale leveringstermijn bedraagt 30
werkdagen na ontvangst van de betaling, tenzij uitdrukkelijk anders
overeengekomen.
9.2 Indien een Product (tijdelijk) niet in voorraad is, of er kan
om een andere reden niet dan wel slechts gedeeltelijk geleverd
worden, dan ontvangt Koper hiervan binnen 30 werkdagen na de
bestelling bericht. Koper heeft in dat geval het recht om de
bestelling kosteloos te ontbinden.
9.3 Indien levering van een besteld Product onmogelijk blijkt te
zijn, zal SafetyPro zich inspannen om in overleg met koper een
vervangend product te zoeken.
9.4 Wanneer een vervangend product geleverd wordt, zal
bij levering vermeld worden dat hier sprake is van een vervangend
product. Indien sprake is van een meer-/minderprijs zal SafetyPro
hierover met Koper overleggen en schriftelijke afspraken maken.
9.5 Als plaats van levering geldt het woon- /bedrijfsadres van
Koper dat het laatst bij SafetyPro bekend gemaakt is, tenzij
schriftelijk anders overeengekomen.
9.6 De door SafetyPro opgegeven levertijden kunnen niet als fatale
termijn worden beschouwd, tenzij uitdrukkelijk schriftelijk anders
is overeengekomen.
9.7 SafetyPro is niet aansprakelijk voor geleden schade door
overschrijding van de levertermijn. Mocht nochtans sprake zijn van
schadeplichtigheid dan is deze ten allen tijde beperkt tot de
hoogte van het factuurbedrag.
9.8 Bestellingen worden verwerkt in volgorde van de binnenkomst van
betalingen, tenzij Koper heeft gekozen voor betaling onder
rembours. In dat laatste geval wordt de bestelling direct na het
totstandkomen van de Overeenkomst in behandeling genomen. Producten
worden niet gereserveerd.
10.1 SafetyPro draagt het risico van beschadiging of
vermissing van het door Koper bestelde Product tot het moment van
aflevering. Op dat moment gaat het risico op Koper over.
10.2 De hoogte van de verzendkosten, alsmede de verdeling van deze
kosten over Koper en SafetyPro, zullen periodiek door SafetyPro
worden vastgesteld en separaat worden vermeld in de Webwinkel onder
de rubriek verzendkosten.
11.1 Alle aan Koper geleverde Producten blijven eigendom van SafetyPro tot het moment waarop door SafetyPro volledige betaling van alle openstaande facturen ten aanzien van de betreffende Koper, vermeerderd met eventuele bijkomende kosten, is ontvangen.
12.1 Klachten over gebreken van gekochte Producten en/of andere
klachten dienen zo spoedig mogelijk, uiterlijk binnen 2 maanden na
constatering daarvan, bij SafetyPro te worden ingediend. Indiening
van klachten dient schriftelijk te geschieden.
12.2 Koper dient aan te tonen dat de klacht betrekking heeft op een
Overeenkomst die met SafetyPro gesloten is.
12.3 Na ontvangst van een schriftelijke klacht zal SafetyPro binnen
3 werkdagen contact opnemen met Koper om te melden hoe het
vervolgtraject van de klachtafhandeling er uit zal gaan zien.
SafetyPro streeft er naar om iedere klacht ten spoedigste, maar
uiterlijk binnen 30 werkdagen af te handelen.
13.1 Op vrijwel alle Producten die door SafetyPro geleverd
worden bestaat een garantie. Dit is de garantie zoals die
gehanteerd wordt door de fabrikant of importeur. Deze garantie tast
de rechten van Koper, voortvloeiend uit de wet of de overeenkomst
op afstand niet aan.
13.2 Zonder origineel aankoopbewijs, te weten de factuur die met de
bestelling wordt meegezonden, kan geen aanspraak op de garantie
gemaakt worden.
13.3 Een garantieaanspraak moet door Koper schriftelijk,
vóór retourzending van Producten aan SafetyPro,
gemeld worden bij SafetyPro.
13.4 Bij retourzending dient gebruik gemaakt te worden van het door
SafetyPro ter beschikking gestelde retourformulier, deze is via
info@SafetyPro.nl aan te vragen. Zonder dit formulier wordt de
retourzending niet in behandeling genomen.
13.5 Indien door Koper ingediende garantieaanspraak door SafetyPro
dan wel de producent of importeur wordt erkend, komen de kosten van
de retourzending, het vervangen en/of herstellen van het Product,
en het zenden van het (vervangende) Product naar Koper voor
rekening van SafetyPro. Indien echter aannemelijk is dat het gebrek
aan het Product aan Koper zelf te wijten is, of anderszins voor
zijn rekening en/of risico komt, is SafetyPro niet gehouden het
gebrek aan het product te herstellen dan wel enigerlei kosten te
dragen. SafetyPro zal het Product dan ook in ongewijzigde toestand
voor rekening en risico van Koper retourneren aan Koper.
13.6 Niet of onvoldoende gefrankeerde pakketten worden door
SafetyPro niet in ontvangst genomen.
14.1 Indien Koper om wat voor reden dan ook niet tevreden is met
het ontvangen Product bestaat de mogelijkheid om het Product te
ruilen tegen een ander product binnen acht dagen na de levering.
Indien Koper van deze gelegenheid gebruik wenst te maken dient hij
dit schriftelijk binnen voornoemde termijn aan SafetyPro kenbaar te
maken.
14.2 Bij retourzending dient altijd contact te worden opgenomen met
SafetyPro (info@safetypro.nl / 076-7512518). Zonder voorafgaand
contact worden retourzendingen niet in behandeling genomen. Het
Product dient in de originele en onbeschadigde verpakking, samen
met het aankoopbewijs aan SafetyPro te worden geretourneerd.
14.3 Na ontvangst van het Product door SafetyPro ontvangt Koper een
ontvangstbevestiging en zal SafetyPro binnen 30 dagen het nieuwe
Product aan Koper zenden. Indien sprake is van een
meer-/minderprijs zal SafetyPro hierover in overleg treden met
Koper en schriftelijk nieuwe afspraken maken.
14.4 Alle (retour)zendingen in het kader van ruil komen volledig
voor rekening en risico van Koper.
15.1 SafetyPro verplicht zich alle gegevens van haar klanten
strikt vertrouwelijk te behandelen. Het invullen van
persoonsgegevens geschiedt op een beveiligd gedeelte van de
Webwinkel.
15.2 SafetyPro zal persoonsgegevens verwerken en opnemen in een of
meer bestanden.
15.3 De persoonsgegevens die verwerkt worden, zijn de gegevens die
Koper zelf in de Webwinkel invult wanneer Koper een Product
bestelt. Deze gegevens worden verwerkt en gearchiveerd. Slechts
indien Koper toestemming geeft worden de gegevens opgenomen in een
mailingbestand van SafetyPro.
15.4 Het doel van de verwerking van persoonsgegevens van Koper is
het door SafetyPro kunnen nakomen van de Overeenkomst die
SafetyProis aangegaan met Koper. Slechts in geval het voor de
uitvoering van de Overeenkomst noodzakelijk is kunnen gegevens aan
derden worden verstrekt. Door het aangaan van een Overeenkomst met
SafetyProverleent Koper hiervoor toestemming.
15.5 Koper heeft recht op inzage in zijn of haar gegevens. Op
verzoek van Koper zal SafetyPro gegevens wijzigen, aanvullen of
verwijderen. Een verzoek tot inzage van persoonsgegevens en
klachten omtrent schending van de privacy dienen schriftelijk te
worden ingediend bij SafetyPro.
16.1 Alle kosten terzake juridische bijstand, zowel in als buiten rechte, die SafetyPro maakt om haar rechten uit hoofde van de Overeenkomst of daaruit voortkomende overeenkomsten geldend te maken, zijn voor rekening van Koper met een minimum van 10% van de Prijs.
17.1 De aansprakelijkheid van SafetyPro jegens Koper en derden voor schade voortvloeiende uit of verbandhoudende met de uitvoering van de Overeenkomst, is steeds beperkt tot de Prijs.
18.1 Op alle overeenkomsten gesloten met SafetyPro is het Nederlands recht van toepassing. Het Weens Koopverdrag is van toepassing uitgesloten. Alle mogelijke geschillen met Koper die voortvloeien uit de met Koper gesloten Overeenkomst of de uitvoering daarvan worden voorgelegd aan de bevoegde rechter te Breda.