Valbeveiliging laten keuren door de keurmeesters van SafetyPro
SafetyPro biedt u de mogelijkheid tot de periodieke keuring en inspectie van nagenoeg alle merken (niet permanente) valbeveiliging conform de hiervoor geldende richtlijnen en certificeringen.
Onze keurmeesters streven ernaar uw keuring binnen 5-10 werkdagen uit te voeren. Grote(re) keuringsopdrachten (op locatie) worden altijd in overleg ingepland.
Vraag voor het keuren van uw PBM valbeveiliging geheel vrijblijvend een offerte aan via keuring@safetypro.nl
Meld je keuring hier aan.
Tarieven
Bekijk hier onze Tarieven
*SafetyPro hanteert de bovenstaande tarieven (excl. BTW) voor
de keuring van uw valbeveiliging.
**Zijn uw materialen niet te vinden in de bovenstaande lijst
neem dan vrijblijvend contact op met het bovenstaande mailadres wij
denken graag met uw mee in mogelijkheden.
Producten keuren, hoe werkt het?
U bent wettelijk verplicht om uw PBM-Valbeveiliging (PBM
staat voor Persoonlijke Beschermingsmiddelen) minimaal
één keer per jaar te laten keuren. Officieel is
gesteld dat de keuring gedaan dient te worden minimaal
ééns per 12 maanden (of vaker bij intensief gebruik)
én na elke val.
De keuring en inspectie mag niet zomaar door iedereen gebeuren. Het
is wettelijk zo geregeld dat enkel personen/bedrijven die hierin
gespecialiseerd zijn deze keuring mogen uitvoeren. Meer informatie
hierover kunt u teruglezen in
deze blog.
SafetyPro biedt u de volgende mogelijkheden om uw materialen aan ons aan te bieden:
- Opsturen
- Brengen bij SafetyPro
- Keuren op locatie
Opsturen
U kunt de materialen die u wilt laten keuren opsturen naar
onderstaand adres. Meld u keuring aan via deze link en voeg het
formulier toe aan de zending.
SafetyPro
Afdeling keuringen
Arduinstraat 20
4827 HK Breda
Zorg voor een stevige doos die goed is dichtgetaped. Eventuele
ruimte die overblijft in een doos dient te worden opgevuld. Dozen
mogen in totaal niet zwaarder zijn dan 25kg.
Brengen
U kunt de materialen die u wilt laten keuren zelf bij ons komen
afgeven in Breda. We maken dan ter plekke een afspraak omtrent de
doorlooptijd en het ophalen ofwel opsturen van de betreffende
keuring.
Ons adres en openingstijden:
Arduinstraat 20
4827 HK Breda
Geopend: ma t/m vr 08:30 - 17:00 uur*
* Tussen 12:30 en 13:30 houden wij pauze en halen we vaak even
een frisse neus.
Bij u op locatie
Onze keurmeesters kunnen de keuring van uw valbeveiliging ook
bij u op locatie uitvoeren.
De kosten hiervoor zijn €95,00 per uur waarbij wij een minimum
van 6 uur rekenen.*
Neem contact met ons op via keuring@safetypro.nl omtrent de
mogelijkheden voor een keuring bij u op locatie.
*Deze kosten zijn exclusief reiskosten en
kilometervergoeding
Online registratie & certificaten
Voor alle bij ons aangeschafte producten en de door ons
uitgevoerde keuringen verzorgen wij gratis de registratie en
certificaten.
Persoonlijk dashboard
Op het moment van aanschaf verwerken wij alle individuele nummers
van de artikelen in ons registratiesysteem. Dit registratiesysteem
is ook voor u als klant direct in te zien via uw persoonlijke
dashboard. Op het moment dat u met uw klantgegevens inlogt (klik op
‘Account Inloggen’ rechts bovenin, in de zwarte balk)
bij ons, komt u in het dashboard. Hier vindt u een overzicht van
alle zaken die voor u relevant zijn:
- Persoonlijke gegevens
- Orders & facturen
- Offertes
- Keuringen
- Favoriete producten
Keuringen
Onder het tablad 'keuringen' vindt u alle artikelen die u bij ons
heeft aangeschaft én welke verplicht (minimaal) jaarlijks
gekeurd dienen te worden. Ook artikelen die u niet bij ons heeft
aangeschaft, maar wel door ons heeft laten keuren vindt u hier
terug.
In het menu keuringen kunt u al uw producten filteren op:
- Individueel nummer
- Merk- en productnaam
- Kenmerk (zelf toe te voegen)
- Vervaldatum
- Status
Per product ziet u tot wanneer de huidige keuring geldig is en kunt u het volledige certificaat downloaden (hierop worden alle keuringen en opmerkingen bijgehouden),
Dit is een voorbeeld van
zo'n certificaat:
Naast het rapport per product kunt u ook een totaaloverzicht
downloaden met daarin al uw PBM's.
Keuringsherinnering - gratis herinnering per
e-mail bij verlopen van uw keuring
Wij vinden het belangrijk dat onze klanten altijd met gekeurd
materiaal werken. Bij een eventueel ongeval of bij een
(willekeurige) inspectie wordt u als werkgever of ZZP'er altijd
gevraagd om de keuringsstatus van het materiaal waarmee wordt
gewerkt. Wij begrijpen ook dat u niet dagelijks inlogt op uw
dashboard om de keuring van uw materiaal te checken, u bent immers
druk aan het werk.
Daarom herinneren wij u 1 keer per maand (dus max. 12 keer per
jaar) per e-mail in één totaaloverzicht omtrent het
verlopen van keuringssdata. Vanaf twee maanden
vóór het verlopen van een keuring zullen wij u
herinneren. Deze service is geheel gratis voor eindgebruikers.
Wilt u ook gebruik gratis gebruik maken van dit
systeem?
Neem dan contact met ons op voor het keuren
van PBM Valbeveiliging.
Voorwaarden
Doorlooptijd
Wij streven ernaar om keuringen binnen 5-10 werkdagen weer retour
te sturen. Grote(re) keuringsopdrachten (op locatie) worden altijd
in overleg ingepland.
Keuringsrapporten
De individuele keuringsrapporten zijn na de keuring online terug te
vinden in uw persoonlijke omgeving. U ontvangt van ons een
herinnering per e-mail wanneer een keuring binnen twee maanden
verloopt.
Randvoorwaarden
De producten dienen redelijkerwijs schoon te worden aangeleverd en
ieder product dient te zijn voorzien van een leesbaar individueel
nummer inclusief gegevens over merk, type en normering en eventueel
lengte/diameter.
Artikelen die u elders heeft aangeschaft kunt u tevens door ons
laten keuren, mits deze artikelen voldoen aan de bovengenoemde
randvoorwaarden.
Retourzending
De gekeurde valbeveiliging zullen door ons worden geretourneerd
naar het door u opgegeven adres, voorzien van;
- Goedgekeurde producten
- Eventueel vervangende artikelen (in overleg)
- Eventueel afgekeurde PBM-Valbeveiliging worden niet retour gestuurd tenzij hier expliciet om gevraagd wordt
- Voor de retourzending van de gekeurde PBM-Valbeveiliging berekenen we géén verzendkosten in Nederland en België voor keuringen vanaf € 75,00. Voor keuringen tot € 75,00 rekenen we een bijdrage van € 5,95. Palletzendingen worden tegen kostprijs doorberekend. Alle genoemde prijzen zijn exclusief BTW.
Asbest
Wij hanteren een 'zero tolerance' beleid met betrekking tot asbest,
m.a.w. het is niet toegestaan om valbeveiligingsmaterialen aan ons
aan te bieden ter keuring die in aanraking zijn geweest met
asbest (!)
Reparaties/aanvullende kosten
Reparaties en/of aanvullende kosten worden vooraf geoffreerd.
Keuren van ladders, trappen en elektrische arbeidsmiddelen
Alle in bedrijf gebruikte elektrische arbeidsmiddelen, trappen
en ladders dienen volgens de normen NEN 3140, NEN 2484, en NEN 1004
gekeurd te worden.
Safety first
Om de veiligheid van de werknemers te kunnen waarborgen dienen alle
in bedrijf gebruikte elektrische arbeidsmiddelen, trappen en
ladders volgens de normen NEN 3140, NEN 2484, en NEN 1004 periodiek
gekeurd te worden. In de meeste gevallen betreft dit een jaarlijkse
keuring.
Onder elektrische arbeidsmiddelen vallen simpel gezegd alle
elektrische apparaten met een stekker die in bedrijf worden
gebruikt. Bijvoorbeeld gereedschappen, batterijladers,
verlengsnoeren, maar ook de computers op kantoor.
Risico’s
Om vast te stellen welk keuringregime er geldt wordt er gebruik
gemaakt van een risico analyse. De uitslag van deze risico analyse
bepaalt het risico op defecten, afhankelijk van een aantal
factoren.
Keuring
De apparaten worden visueel geïnspecteerd, gecontrolleerd op
comformiteit, getest op elektrische isolatie, getest op lekstroom,
en functioneel getest. Komt het betreffende apparaat door iedere
test, dan wordt deze goedgekeurd en voorzien van onze
keuringssticker. De in het bedrijf gebruikte trappen en
ladders dienen jaarlijks gekeurd te worden. Deze keuringen voeren
wij uit volgens de bijbehorende checklist en na de keuring krijg je
een administratief overzicht van al het klimmaterieel samen met het
certificaat per object.
Full service
Mochten er na de keuring defecten of afwijkingen aan de elektrische
arbeidsmiddelen of klimmaterieel vastgesteld zijn kan dit ook
door ons gerepareerd worden. Wel zo handig!