Collega: Saskia
Saskia Eichholtz
Adviseur, Verkoper en Accountmanager PBM valbeveiliging“Mijn naam is Saskia, 25 jaar (met 12 jaar ervaring), getrouwd met Bart en baas van onze trouwe viervoeter Yana. Ik woon in Breda, maar geboren en opgegroeid in Soest. In mijn vrije tijd ben ik graag met sporten bezig; trailrunning, canitrailen, mountainbiken, snowboarden, krachttraining en zwemmen met onze hond. Daarnaast ga ik graag met vrienden of familie borrelen of uit eten. Mijn ideale vakantie is kamperen en hiken in de bergen met mijn man en hond. Wij komen graag in Oostenrijk, een ideale locatie.”
“Inmiddels ben ik vijf jaar werkzaam bij SafetyPro als
adviseur, verkoper en accountmanager. Mijn belangrijkste rol is
onze klanten zo volledig mogelijk informeren en adviseren over de
juiste materialen voor werken op hoogte en in besloten ruimtes.
Grote projecten pak ik graag met beide handen aan. Daar kan ik mij
helemaal op focussen zodat het verhaal van A tot Z klopt en
geregeld is. Mijn kennis wordt dan op de proef gesteld en ik word
uitgedaagd, daar houd ik wel van! Enthousiast word ik van een
offerte aanvraag waarin alle disciplines aan bod komen; materiaal,
training en keuring. Het hoogtepunt in mijn carrière bij
SafetyPro is (tot nu toe) het binnenhalen van een grote tactische
klant. Het hele proces omtrent de aanbesteding heb ik in goede
banen geleid, ik was in de lead tijdens de implementatiefase en de
huidige uitvoering valt tevens onder mijn
verantwoordelijkheid.”
“Het fijnste aan mijn functie is het contact met klanten.
Vijf jaar geleden, toen ik nog een backoffice functie vervulde, had
ik dit zeker niet gezegd. Toen ik hier op gesprek kwam waren ze
heel open en duidelijk over waar ik ging werken en waar SafetyPro
voor staat. Ook over waar ze naar op zoek waren en of ik dit zou
kunnen. Je hebt nu nog geen sales ervaring, maar ik zie het jou
wel doen. Wij gaan ervoor, let's do it! was een uitspraak van
eigenaar Ward. Dit gaf vertrouwen. Tevens vind ik het leuk dat
binnen mijn functie een stuk service zit om te zorgen dat een klant
steeds terug blijft komen. Bijvoorbeeld het meedenken met de klant
komt dan aan bod. Waar ze tegenaan lopen en hoe ik dit voor hen kan
oplossen. Onder andere met NIPV-USAR heb ik super goed contact en
denk ik mee over de inhoud van de sets. Daarbij gaat het ook om
vooruit denken als wij een traject starten natuurlijk. Bellen doe
ik redelijk veel, want persoonlijk contact is erg belangrijk in
mijn werk, bovendien vind ik het leuk om te doen. Van complexe
vraagstukken word ik enthousiast.”
“Het materiaal team van SafetyPro (waar ik deel van uitmaak) bestaat momenteel uit zeven personen. Iedereen in dit team heeft zijn specialiteiten en kennis die er samen voor zorgen dat het team als een geoliede machine bergen werk verzet. De lijntjes zijn kort en direct en daar houd ik van. Zo kan er efficiënt gewerkt worden en worden onze klanten goed en snel geholpen. WEC hanteert een open en eerlijke communicatie structuur. Het is geen familiebedrijf, maar het is wel compact. Wij weten wat er speelt bij elkaar. Op de afdelingen, maar ook op persoonlijk vlak. Loopt iemand vast met zijn werk, dan is er vaak wel iemand die je wilt helpen. Wij zijn er voor elkaar. Bovendien word je betrokken bij het grote proces. Niet alleen over je eigen werk, maar ook waar wij staan met het bedrijf over een paar jaar.”
“Daarnaast is er tijd voor ontspanning. Wij gaan bijna
dagelijks met een groepje wandelen in het bos tijdens de pauze en
sluiten de week af met een borrel op vrijdag. Verder gaan wij twee
keer per jaar op teambuilding tijdens de WEC-dagen en weekenden.
Dit is zeker een pluspunt, want dan maak je andere momenten dan
normaal mee met collega’s. Dan gaat het bijv. om stoom
afblazen op het strand, een stukje mountainbiken, drankjes doen bij
een kampvuur etc. Dit vind ik zeker belangrijk, want je brengt met
collega’s vaak meer tijd door dan met je eigen partner. De
connectie is na zo’n weekend nog beter, wij weten elkaar
daardoor goed te vinden, ook al werken wij op verschillende
afdelingen/locaties.”
“De medewerkers van de verschillende teams behandelen elkaar
met respect en waar het kan wordt er samengewerkt om WEC nog beter
op de kaart te krijgen. Tevens is het erg prettig dat je ruimte
krijgt om jezelf te ontwikkelen op het gebied van je werkzaamheden
of op persoonlijk vlak. De vrijheid die ik krijg om mijn eigen
'fouten' en 'successen' te maken/behalen is een belangrijke
drijfveer om hier lang te blijven werken. Twee jaar geleden heb ik
bijvoorbeeld een DISC-opleiding gedaan naar aanleiding van een
workshop tijdens een meeting. In deze sessies ging het over de vier
verschillende communicatiestijlen. Om meer over mijn eigen
communicatiestijl te leren heb ik aansluitend een cursus gevolgd.
Dit was zeer interessant en verhelderend. Wat voor mij logisch is,
is voor een ander vaak niet logisch. Deze persoonlijke ontwikkeling
nam ik weer mee in mijn werk. Als je iedereen op dezelfde manier
zou benaderen dan kom je niet bij iedereen tot een succes. Als je
de verschillende stijlen begrijpt, kan je verschillende soorten
klanten beter helpen.”
“Wij beginnen iedere wekelijkse meeting met goed nieuws. Dat vind ik prettig, omdat je zo de meeting positief begint. Je wordt dan aangespoord om na te denken wat je allemaal bereikt hebt de afgelopen tijd. Je hebt ook aandacht voor het goede nieuws van collega's, wat je misschien al vergeten was. Je haalt het dan weer terug. Dat vind ik erg nuttig, omdat het een menselijke eigenschap is om meer aandacht te geven aan negatieve dingen. De vele positieve dingen onthoud je vaak niet heel goed. Daarom scroll ik ook af en toe door onze reviews voor een goed gevoel. Een voorbeeld van een review: Zeker een bedrijf waar wij vaker gaan bestellen. Goed materiaal en snelle levering. Aan de telefoon was de dame professioneel, vriendelijk en zeer behulpzaam. Klanten voelen zich goed geholpen en zijn blij met onze open en eerlijke manier van communiceren.”
"In deze branche komen nog altijd ongelukken voor die voorkomen
hadden kunnen worden indien er met de juiste PBM gewerkt zou worden
en de gebruikers de benodigde training hadden gevolgd. Dagelijks
kan ik mijn 'steentje' bijdragen om de mensen die werkzaam zijn op
hoogte of in besloten ruimtes te voorzien van advies m.b.t. de
aanschaf van de juiste PBM. Ik vind het proces van A naar Z
doorlopen interessant. A is de vraag van de klant wat ze nodig
hebben en bij Z komt het uiteindelijke materiaalgebruik. Door
middel van de juiste aandacht, kennis en meedenken met de klant
zorg ik dat klanten terugkomen. Daarbij draag ik bij aan een van
onze kerncompetenties: retention."
“Het hoofddoel van SafetyPro is dat mensen veilig aan het
werk kunnen gaan. Word jij enthousiast van mensen veilig op hoogte
aan de slag te laten gaan? Dan is de salesfunctie ideaal, want dan
zorg je dat klanten de juiste informatie krijgen en de producten
aanschaffen die ze nodig hebben om veilig aan de slag te
gaan.”